10 tips voor een virale marketing campagne

Wat is Virale marketing?

Met virale marketing is de online consument het marketingkanaal; marketeers proberen een klant te in beweging te krijgen door een bericht te sturen (bij voorkeur commercieel) verder naar hun vrienden, of  collega’s. Geen wonder dat met een succesvolle campagne het aantal ontvangers  exponentieel groeit, en uw bericht wordt over te brengen.

De regels van het spel

Stel je voor u op zoek bent naar een manier om een nieuwe groep klanten te bereiken, u kent de markt is daar maar je hebt geen idee van hoe deze markt te bereiken. Maar je weet dat het waarschijnlijk is dat de mensen die je bereikt bij de eerste in de markt zijn in contact met andere mensen met dezelfde interesses en daarmee wellicht zou kunnen worden uw volgende klanten. Hoe mooi zou het zijn om een paar mensen goed gesprek over uw producten of zelfs uw producten keuren door toezending van informatie die u hen hebben gegeven. Lees verder voor tips over het verbeteren van uw kansen op een succesvolle campagne.

  1. Inclusief humor / entertainment
    88% van de e-ontvangers zullen delen humor e-mails met vrienden of collega’s, het simpele feit van het gebruik van humor in een campagne zal je kansen vergroten
  2. Wees op tijd
    LINK naar onderwerpen die in het nieuws of onderwerpen die veel mensen over praten, wees er snel nieuws gaat snel en nieuws van vandaag is morgen geschiedenis. De geschiedenis is niet iets dat mensen geneigd zijn te doen toekomen.
  3. Niet al te veel mensen in voorbereiding
    Neem een klein team van creatieve mensen uit uw bedrijf, geef ze een goede briefing en hebben ze hun werk doen zonder de inbreng van anderen. U VINDEN dit beter werkt dan het betrekken van alle mensen in het bedrijf, omdat een of andere reden met alle input zal het resultaat duurt lang om te ontwikkelen …
  4. Vind je detonator
    Uw virale campagne moet ergens beginnen, om het woord uit Vraag je vrienden, collega’s, het bedrijf klanten om hun campagne op te sturen naar iedereen die ze kennen, zal dit leiden tot de stormvloed u wacht. Inbeelden 100 mensen het versturen van de campagne om kennis te maken 50 mensen en je bent al naar 5.000 ontvangers!
  5. Wees eerlijk!
    Onderschat nooit de ontvanger. Sommigen hebben geprobeerd om een campagne te sturen anoniem bijna nooit werkt. Stel je de straf kan worden zo groot als het aantal ontvangers of zelfs groter als een slecht begint te gaan virale review! Wees eerlijk over waar de boodschap vandaan komt en eerlijk zijn over de commerciële boodschap dat u verzendt.
  6. Voorkoming van spam achtige berichten
    Niets is erger dan dat uw bericht als SPAM eindigen in een e-mail box. Dus gewoon vragen te doen toekomen van de ontvangers het bericht alleen voor die mensen die ze denkt dat het bericht waarderen. Verstrekking aan het hele adresboek lijkt misschien een goed idee op het eerste, maar als het wordt spam in de toezending proces bent u beter af te laten verzenden slechts een fractie. Dus laat de beloningen voor de toezending als je onzeker bent, ook beloningen zijn leuk, maar zorg ervoor dat u kunt de aanvragen komt jouw kant af te handelen.
  7. Stel duidelijke doelen!
    Denk na over uw doelen up front. Bent u op zoek naar merkbekendheid of bent u op zoek naar lead generatie? Zorg ervoor dat als u denkt dat de ontvangers maatregelen moet nemen om hen een manier om dit te doen.
  8. Overdrijf het niet
    Niet starten campagnes te vaak, alleen de beste ideeën zal genereren succes. Probeer nooit iets halfbakken over de ontvangers, maar wacht je beurt over en ga voor de doelen, uw doelen te bereiken in een vooraf bepaald fashion.
  9. Meet uw succes
    Het meten van uw inkomende verkeer na een campagne zal u vertellen of uw campagne was een succes wordt of niet. Simply lancering van een campagne en wordt in het ongewisse over de exacte forthcomings is een slechte zaak in een marketing actie. De INTERNET is vol van management tools voor het meten, dus van te voren beslissen wat je wilt meten wanneer u wilt meten en hoeveel u wilt meten.
  10. ROI – Return on Investment
    Denk na over wat de Return On Investment ROI moet worden en hoe je zal omgaan met deze binnen het bedrijf. Meten op het internet is een ding, ophalen van gegevens van het bedrijf is een andere. Wees klaar voor grote aantal reacties binnen het bedrijf als de campagne succesvol blijkt.

Nu weet je wat te doen … zendt dit artikel naar vrienden, collega’s en familieleden het woord uit en start de verspreiding van nieuws.

Gerelateerde berichten

Scroll naar boven