Effectieve leadgeneratie voor jouw bedrijf.

Leer hoe je door middel van online marketing hoogwaardige leads kunt genereren. Wij staan klaar om je te helpen, ontdek het met onze gratis leadgeneratie Quickscan.

Wat kun je verwachten?

Leads genereren met online marketingmiddelen

Naarmate jouw bedrijf meer bekendheid krijgt, zal het aantal leads dat je kunt genereren ook toenemen. Het is belangrijk om te beseffen dat als je online niet vindbaar bent, je geen leads kunt genereren. Om leads te genereren voor B2B lead generatie, kun je gebruikmaken van verschillende marketingmiddelen, zowel online als offline.

Overweeg online marketingtools zoals:

  • Zoekmachine marketing;
  • Social media marketing;
  • Conversie optimalisatie;
  • Inbound marketing;
  • Display- en videomarketing;
  • E-mailmarketing.

Aan de slag met leadgeneratie

Leadgeneratie is cruciaal voor elke organisatie. Door middel van leadgeneratie trek je potentiële klanten aan en verzamel je informatie over deze personen. Door verschillende marketingstrategieën toe te passen, leid je potentiële bezoekers met relevante inhoud naar jouw website. Wil je weten hoe je zoveel mogelijk relevante leads kunt genereren? Vraag nu de gratis Quickscan aan en ontvang advies en tips over jouw huidige aanpak van leadgeneratie.

Vraagt u zich af hoe leadgeneratie werkt? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen verzameld. Als uw vraag er niet tussen staat of als u direct aan de slag wilt om meer leads te genereren, neem dan contact met ons op via de Quickscan.

Wat is Leadgeneratie?

Leadgeneratie is het proces van het aantrekken van potentiële klanten en het verzamelen van gegevens van deze potentiële klanten. Het doel is om onbekende bezoekers van jouw website om te zetten naar bekende leads. Hoe meer leads je genereert, hoe groter de kans op meer omzet.

Potentiële klanten die interesse tonen in de producten of diensten die je aanbiedt, worden leads genoemd. Het is belangrijk om te benadrukken dat leads nog geen klanten zijn. Met leadgeneratie behaal je niet direct meer omzet. Het is aan jouw bedrijf om van deze leads waardevolle klanten te maken door middel van leadnurturing en hen door de salesfunnel te leiden.

Bij leadgeneratie is het essentieel om rekening te houden met de klantreis van jouw potentiële klanten (jouw buyer persona). Gedurende elke fase van deze klantreis maak je gebruik van online marketing om hen naar jouw website, producten en diensten te trekken. Echter, niet elke bezoeker van jouw website is klaar om een aankoop te doen en daarom doen ze niet altijd een aanvraag. Binnen leadgeneratie maken we daarom onderscheid tussen twee soorten leads die je genereert:

1. Marketing Qualified Leads (MQL)
2. Sales Qualified Leads (SQL).

“Marketing Qualified Leads zijn de eerste tekenen van interesse die je kunt transformeren in waardevolle klanten door middel van nurturing en overtuiging. Beschouw ze als de sleutel tot succesvolle B2B leadgeneratie en de groei van jouw bedrijf.”

FAQ

Vraagt u zich af hoe leadgeneratie werkt? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen verzameld. Als uw vraag er niet tussen staat of als u direct aan de slag wilt om meer leads te genereren, neem dan contact met ons op via de Quickscan.

Het genereren van leads houdt in dat je potentiële klanten binnenhaalt en gegevens verzamelt van deze potentiële klanten. Het doel is om onbekende bezoekers van jouw website om te zetten naar bekende leads. Hoe meer leads je genereert, hoe hoger de omzet zal zijn.

Er zijn verschillende methoden beschikbaar om leads te genereren. Je kunt denken aan zoekmachinemarketing, zowel betaalde advertenties als organische zoekresultaten. Daarnaast is contentmarketing een effectieve manier om leads te genereren. Het versturen van e-mails en nieuwsbrieven kan ook bijdragen aan het vergroten van het aantal leads. Verder is het optimaliseren van conversies en het verbeteren van je webdesign en techniek ook van invloed op het behalen van leadaantallen.

We maken onderscheid tussen Marketing Qualified Leads (MQL) en Sales Qualified Leads (SQL). Een MQL geeft aan dat een bezoeker interesse toont op jouw website, maar nog niet klaar is voor een directe verkoop (contact- of offerteaanvraag). Een MQL kan zich bijvoorbeeld inschrijven voor de nieuwsbrief of iets downloaden van jouw website. Door deze te voeden met informatie kan het een SQL worden, een lead die wel klaar is om een aanvraag bij jouw bedrijf te doen!

Niet alle potentiële klanten zijn meteen klaar om te kopen. Dit betekent dat je ze voorziet van waardevolle informatie (nurturing) totdat ze er wel klaar voor zijn. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van gratis e-books in ruil voor hun e-mailadres. Vervolgens geef je ze extra tips, trucs en informatie over jouw diensten, zodat je ze stap voor stap naar een aankoop leidt. Van geïnteresseerde prospect naar gekwalificeerde lead dankzij nurturing.

Waarom leadgeneratie voor elk B2B bedrijf een must is!

  • Zet onbekende bezoekers van je website om naar waardevolle bekende bezoekers;
  • Koester marketing leads met advies, trucs en richtlijnen naar een verkoopwaardige lead. Van MQL naar SQL;
  • Verhoog het aantal bezoekers met online marketing om de verkoopstrechter te vergroten;
  • Verhoog het aantal aanvragen op je website met webanalyse en conversie optimalisatie om meer rendement te halen uit je huidige inspanningen;
  • Gebruik doelgerichte online marketing om meer waardevolle leads te genereren zonder extra budget te besteden. Gerichter targeten op je doelgroep.

Meetbaar maken van leads en inzetten op conversieoptimalisatie

Met behulp van de bovengenoemde kanalen kun je bezoekers naar jouw website trekken. Maar wat als deze bezoekers geen aanvraag doen? Dan blijven het dus onbekende bezoekers. Dit betekent dat er iets misgaat met jouw leadgeneratie. Het is tijd om jouw gegevens te meten en te analyseren!

Een eenvoudige tool voor het beheren van leads van je online kanalen is Google Analytics. Google Analytics is een gratis service van Google waarmee je gemakkelijk allerlei website statistieken kunt verzamelen en gedetailleerd kunt bekijken. Met Google Analytics kun je – mits goed ingesteld – zien via welke kanalen jouw website bezoekers binnenkomen, wat ze op jouw website doen, waar ze vastlopen en welke doelen ze bereiken.

Voor leadgeneratie is het essentieel om te weten wat de waarde van jouw website is. Heb je veel websitebezoekers, maar weinig aanvragen? Dan kun je met Google Analytics inzicht krijgen in waar jouw websitebezoekers vastlopen of de website verlaten. Door te implementeren en te testen, zul je merken dat je jouw conversies kunt verbeteren. Bovendien kun je verschillende dashboards toevoegen in Analytics om alles goed meetbaar te maken.

Daarnaast raden wij altijd aan om te beginnen met conversieoptimalisatie. Dit betekent dat je (kleine) wijzigingen gaat analyseren en testen om ervoor te zorgen dat jouw bezoekers wel converteren naar leads. Met conversieoptimalisatie onderzoek je jouw website met als doel verbeteringen en tests door te voeren om meer conversies en leads te genereren.

Leadgeneratie kan niet zonder lead management

Om ervoor te zorgen dat je de controle over je leadgeneratie behoudt, is het noodzakelijk om ze op te slaan. Je wilt weten wie er binnenkomt, welke stappen ze hebben genomen en wat de opvolging is (of nog moet plaatsvinden). Dit kun je bereiken door aan de slag te gaan met lead management. Lead management kan worden onderverdeeld in verschillende onderdelen, namelijk: CRM-integratie, Lead Intelligence, Lead Scoring, Lead Nurturing en Marketing automation.

Waarom klanten starten met de Quickscan

De Quickscan biedt richtlijnen en een startpunt. Hoeveel leads genereer je momenteel en uit welke bronnen komen ze? Kunnen deze kanalen beter worden geoptimaliseerd, zodat je meer rendement behaalt met hetzelfde budget? Maak je gebruik van kanalen die eigenlijk geen leads opleveren en vooral geld kosten? Zijn er nog nieuwe kanalen die kunnen worden benut? Met de Quickscan analyseren we jouw huidige situatie en gaan we vervolgens voor je aan de slag!

Waarom klanten starten met de Quickscan

De Quickscan biedt richtlijnen en een startpunt. Hoeveel leads genereer je momenteel en uit welke kanalen komen ze? Kunnen deze kanalen beter worden geoptimaliseerd, zodat je meer rendement behaalt met hetzelfde budget? Maak je gebruik van kanalen die geen leads genereren en eigenlijk alleen maar geld kosten? Zijn er nog nieuwe kanalen die kunnen worden benut? Met de Quickscan analyseren we jouw huidige situatie en gaan we vervolgens voor je aan de slag!

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven