Unieke teksten voor Google
Google is dol op unieke teksten, misschien nog wel belangrijker dan het webdesign zelf. Een tekstvreter is het en baseert de lijst op basis van woorden en zinnen. Het is lastig om nieuwe teksten te schrijven, maar vaak is er content beschikbaar is over je bedrijf, zoals brochures en advertenties. Heb je bijvoorbeeld een PDF bestand? Belangrijk is dan dat je de teksten herschrijft en als platte tekst in een pagina’s plakt, Google vind een PDF niet zo interessant.
HULP NODIG met (her)schrijven? Uiteraard kan Martine van DVB DIGITAL je hiermee helpen.
Gebruik titels en tussenkoppen
Stap één heb je gedaan, de unieke tekst is klaar om te publiceren, maar ho wacht! Google kijkt ook goed een passende koptekst die past bij de inhoud van de tekst, bij voorkeur met één of twee woorden waar veel op wordt gezocht.
LET OP: Google kapt de zoekresultaten na 65 tekens af, dus maak het niet te lang. Tussenkopjes maken de tekst leesbaarder, Google beschouwt de tekst tussen de h2- en h3-codes als belangrijke passages en laat ze dus zwaarder meewegen.
Linkbuilding
Wat ook goed helpt is het plaatsen van linkjes van je website in bijvoorbeeld forums. Google vindt het reuze interessant als je veel linkjes naar jouw site hebt en je stijgt in aanzien.
Zet social media in
Google vindt bedrijven die veel doen op Twitter erg interessant en ranken je daarom vaak hoger. Een bedrijfspagina op Facebook helpt om een relatie op te bouwen met klanten, maar de robots van Google zijn dol hierop en indexeren jouw pagina hoger.
TIP: vraag je collega’s en/of medewerkers een linkje van jouw bedrijfswebsite op hun LinkedIn-profiel plaatsen.
Lokaal beter vindbaar met Google Places
Wil je lokaal nog beter gevonden worden? Goole Places is een must voor elk bedrijf! Hier vul je (gratis) al je bedrijfsgegevens in met je Google-account en je krijgt lokale aanvragen.