Marketing automation uitbesteden

Hoe kunnen we je helpen bij het verkrijgen van uitgebreid klantinzicht, kwalitatievere leads en meer omzet uit de automatisering van online marketing? We staan voor je klaar.

Marketing automation uitbesteden aan DVB Digital

Marketing automation zorgt voor meer leads, meer omzet en meer tijd!

Het wordt steeds moeilijker om marketingcampagnes te creëren die opvallen. Je concurrentie staat immers ook niet stil. Door gebruik te maken van marketingautomatiseringstools kun je potentiële klanten geautomatiseerd begeleiden tijdens hun aankoopproces met relevante informatie en zo de conversie van leads verhogen.

Toepassingen van marketing automation

De mogelijkheden van marketing automation zijn oneindig en kunnen volledig naar eigen wens worden ingesteld. Het doel is om processen te optimaliseren en te automatiseren om tijd en middelen te besparen. Marketing automation kan jouw bedrijf helpen bij de verschillende fasen in de klantreis. Dit is het traject dat een potentiële klant aflegt voordat hij uiteindelijk klant wordt van jouw bedrijf. Het doel van het gebruik van marketing automatisering in de klantreis is over het algemeen om een gepersonaliseerde ervaring te bieden aan klanten terwijl ze door de verkoopfunnel gaan.

De meest populaire vorm van automatisering is te vinden in e-mailmarketing, waar diverse campagnes geautomatiseerd kunnen worden. Er zijn echter nog tal van andere mogelijkheden dan alleen e-mailmarketing. Afhankelijk van de marketingmiddelen die je gebruikt, kun je automatisering ook toepassen voor:

  • Jouw website en websitebezoeken;
  • Het generen van leads;
  • Het automatiseren van social media advertenties;
  • Binnen de lopende Google Ads advertenties;
  • WhatsApp automation.

Aanvankelijk lijkt marketing automation misschien eenvoudig. Het feit dat marketing automation ‘automatisch’ verloopt, betekent niet dat je na het opzetten van jouw marketingactiviteiten hier nooit meer naar hoeft om te kijken. Met marketing automation kun je direct aanpassingen maken op basis van verzamelde informatie. Wat werkt wel en wat niet? Dit leidt uiteindelijk tot betere campagneresultaten op het gebied van SEA, SEO, Social media en inbound.

Marketing automation biedt diverse kansen voor jouw bedrijf. Er bestaan verschillende marketing automation software die je kunt gebruiken om meer leads of prospects aan te trekken en hen door de klantreis te begeleiden. Op deze manier ontvangt de juiste persoon de juiste content op het juiste moment.

Met marketing automation kun je gemakkelijk inzicht krijgen in welke fase jouw potentiële klant zich bevindt. Zodra dit duidelijk is, kun je ervoor zorgen dat je de potentiële klanten door de customer journey leidt. Om leads te overtuigen tot een aankoop, kun je lead nurturing toepassen. Hierbij voorzie je leads van waardevolle informatie over jouw bedrijf.

Marketing automation gaat verder dan alleen e-mailmarketing via Mailchimp, ActiveCampaign, Mailblue, Spotler of Copernica. Het uiteindelijke doel blijft echter hetzelfde: het transformeren van onbekende klanten naar waardevolle klanten.

Binnen marketing automation zijn er talloze tools met elk hun eigen voordelen. Je kunt marketing automation zowel organisch (gratis) als met betaalde middelen inzetten. Met behulp van marketing automation software kun je bijvoorbeeld advertenties automatiseren op verschillende kanalen. Je kunt gemakkelijk een advertentie maken die aansluit bij jouw doelgroep, zodat je er zeker van bent dat zij de juiste advertentie te zien krijgen. Daarnaast kun je ook gebruikmaken van automatische biedstrategieën binnen Google Ads. Hiermee stel je de biedingen voor jouw advertenties automatisch in op basis van de kans op een klik of conversie. Kortom, met marketing automation kun je jouw marketing automatiseren door gebruik te maken van de juiste tools.

FAQ

Marketing automation is een zeer uitgebreid concept, het is logisch dat je mogelijk enkele vragen hebt. De meest voorkomende vragen over dit onderwerp zijn hier samengevoegd. Als je vraag er niet bij staat, neem dan gerust contact met ons op. We staan klaar om je verder te helpen.

Marketing automation is een technologie die helpt bij het automatiseren van marketingprocessen en multifunctionele campagnes. Door middel van marketing automation kunt u klanten bereiken via automatische berichten via e-mail, internet en sociale media. Deze berichten worden automatisch verzonden op basis van een reeks instructies die workflows worden genoemd.

Onze deskundige Digital Marketing Experts beschikken over uitgebreide ervaring met vooraanstaande tools en platformen, zoals e-mail marketing platformen, Google Ads automatisering en Adflow (social media). Wij bieden altijd eerlijk advies en gaan gezamenlijk op zoek naar het platform dat het beste aansluit bij jouw wensen en behoeften.

Het doel van marketingautomatisering is om op het juiste moment de juiste boodschap aan je leads te presenteren, zodat ze uiteindelijk klant en ambassadeur van jouw bedrijf worden. Door middel van marketingautomatisering genereer je nieuwe leads die je kunt betrekken bij jouw merk.

Het maakt niet uit in welke sector uw bedrijf actief is. Mailchimp kan worden toegepast in een e-commerce bedrijf, in de detailhandel, bij een B2B-onderneming of bij een B2C-onderneming. Bent u zelf een bedrijf dat diensten verkoopt? Ook dan is Mailchimp uitstekend geschikt om te gebruiken.

Voordelen van marketing automation

Het kan een flinke uitdaging zijn om marketing automation goed op te zetten. Je moet rekening houden met je marketingstrategie en de kanalen die je wilt automatiseren. Daarnaast wordt marketing automation nog effectiever wanneer je de juiste content op het juiste moment aan je doelgroep kunt tonen. Marketing automation biedt verschillende voordelen voor jouw bedrijf:

  • Verhoog de kwaliteit en kwantiteit van leads met behulp van marketing automation software;
  • Stuur gerichte content;
  • Optimaliseer de volledige workflow voor automatisering om (potentiële) klanten te genereren;
  • Zorg voor een betere afstemming tussen de marketing- en verkoopafdeling;
  • Versterk de relatie met je klanten;
  • Bespaar tijd en geld.

Jouw Marketing automation uitbesteden

Je moet al snel meerdere vaardigheden in huis hebben om optimaal gebruik te kunnen maken van marketing automation. Bij DVB Digital beschikken we over een enthousiast team van Digital Marketing Experts die jouw marketing automation naar een hoger niveau tillen. Dankzij onze disciplinaire teams is elk aspect van marketing in goede handen.

Ons team van experts vormt een waardevolle toevoeging aan jouw huidige marketingteam, biedt advies en ondersteuning waar nodig. We helpen jouw bedrijf met:

  • Het verbeteren van de klantervaring
  • Doelgerichte campagnes maken
  • Personalisatie van marketingactiviteiten
  • Betere segmentatie
  • Het beheren van je social media kanalen
  • A/B testen
  • Het verbeteren van je ROI

Het gebruik van marketing automation biedt een breed scala aan voordelen voor jouw bedrijf. Wij staan klaar om je te ondersteunen bij het ontwikkelen van je strategie, het identificeren van je doelgroep, het selecteren en implementeren van je marketing automation software. Begin vandaag nog met marketing automation.

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven