Marketing automation uitbesteden?

Hoe kunnen we je helpen bij het verkrijgen van uitgebreid klantinzicht, kwalitatievere leads en meer omzet uit de automatisering van online marketing?

Marketing automation uitbesteden aan DVB Digital

Marketing automation zorgt voor meer leads, meer omzet en meer tijd!

Het wordt steeds moeilijker om marketingcampagnes te creëren die opvallen. Je concurrentie staat immers ook niet stil. Door gebruik te maken van marketingautomatiseringstools kun je potentiële klanten geautomatiseerd begeleiden tijdens hun aankoopproces met relevante informatie en zo de conversie van leads verhogen.

Toepassingen van marketing automation

De mogelijkheden van marketingautomatisering zijn oneindig en kunnen volledig naar eigen wens worden ingesteld. Het doel is om processen te stroomlijnen en te automatiseren om tijd en middelen te besparen. Marketingautomatisering kan jouw bedrijf ondersteunen bij de verschillende stappen in de klantreis. Dit is de weg die een potentiële klant aflegt voordat hij uiteindelijk klant wordt van jouw bedrijf. Het algemene doel van het gebruik van marketingautomatisering in de klantreis is om een gepersonaliseerde ervaring te bieden aan klanten terwijl ze door de verkoopfunnel gaan.

De meest voorkomende vorm van automatisering is te vinden in e-mailmarketing, waar verschillende campagnes geautomatiseerd kunnen worden. Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden dan alleen e-mailmarketing. Afhankelijk van de marketingmiddelen die je gebruikt, kun je automatisering ook toepassen voor:

– Jouw website en websitebezoeken;
– Het genereren van leads;
– Het automatiseren van social media advertenties;
– Binnen lopende Google Ads advertenties;
– WhatsApp automatisering.

Aanvankelijk lijkt marketing automation misschien eenvoudig. Het feit dat marketing automation ‘automatisch’ verloopt, betekent niet dat je na het opzetten van jouw marketingactiviteiten hier nooit meer naar hoeft om te kijken. Met marketing automation kun je direct aanpassingen maken op basis van verzamelde informatie. Wat werkt wel en wat niet? Dit leidt uiteindelijk tot betere campagneresultaten op het gebied van SEA, SEO, Social media en inbound.

Marketing automation biedt diverse kansen voor bedrijven. Er bestaan verschillende marketing automation software die je kunt gebruiken om meer leads of prospects aan te trekken en hen door de klantreis te begeleiden. Op deze manier ontvangt de juiste persoon de juiste content op het juiste moment.

Met marketing automation kun je goed inzicht krijgen in de fase waarin je potentiële klant zich bevindt. Zodra dit duidelijk is, kun je ervoor zorgen dat je potentiële klanten door de customer journey leidt. Om leads te overtuigen tot een aankoop, kun je lead nurturing toepassen. Je voorziet leads van waardevolle informatie over jouw bedrijf.

Marketing automation gaat verder dan alleen e-mailmarketing via Mailchimp, ActiveCampaign, Mailblue, Spotler of Copernica. Het uiteindelijke doel blijft echter hetzelfde: het transformeren van onbekende klanten naar waardevolle klanten.

Binnen marketing automation zijn er talloze tools met elk hun eigen voordelen. Je kunt marketing automation zowel organisch (gratis) als met betaalde middelen inzetten. Met behulp van marketing automation software kun je bijvoorbeeld advertenties automatiseren op verschillende kanalen. Je kunt gemakkelijk een advertentie maken die aansluit bij jouw doelgroep, zodat je er zeker van bent dat zij de juiste advertentie te zien krijgen. Daarnaast kun je ook gebruikmaken van automatische biedstrategieën binnen Google Ads. Hiermee stel je de biedingen voor jouw advertenties automatisch in op basis van de kans op een klik of conversie. Kortom, met marketing automation kun je jouw marketing automatiseren door gebruik te maken van de juiste tools.

FAQ

Marketing automation is een zeer uitgebreid concept, het is logisch dat je mogelijk enkele vragen hebt. De meest voorkomende vragen over dit onderwerp zijn hier samengevoegd. Als je vraag er niet bij staat, neem dan gerust contact met ons op. We staan klaar om je verder te helpen.

Marketing automation is een technologie die helpt bij het automatiseren van marketingprocessen en multifunctionele campagnes. Door middel van marketing automation kunt u klanten bereiken via automatische berichten via e-mail, internet en sociale media. Deze berichten worden automatisch verzonden op basis van een reeks instructies die workflows worden genoemd.

Onze deskundige op het gebied van digitale marketing hebben uitgebreide ervaring met vooraanstaande tools en platformen, zoals e-mailmarketingplatforms, Google Ads-automatisering en Adflow (sociale media). Wij verstrekken altijd eerlijk advies en helpen je bij het vinden van het platform dat het beste aansluit bij jouw wensen en behoeften.

Het doel van marketingautomatisering is om op het juiste moment de juiste boodschap onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten, zodat zij uiteindelijk klant worden en jouw bedrijf gaan aanbevelen. Door gebruik te maken van marketingautomatisering kun je nieuwe leads genereren en deze vervolgens aan jouw merk binden.

Het maakt niet uit in welke sector uw bedrijf actief is. Mailchimp is geschikt voor gebruik in een e-commerce bedrijf, in de detailhandel, bij een B2B onderneming of bij een B2C onderneming. Verkoopt uw bedrijf diensten? Ook dan is Mailchimp een uitstekende keuze om te gebruiken.

Voordelen van marketing automation

Het correct instellen van marketing automation kan een uitdagende taak zijn. Het is belangrijk om rekening te houden met je marketingstrategie en de kanalen die geautomatiseerd kunnen worden. Daarnaast zal marketing automation effectiever zijn wanneer de juiste content op het juiste moment aan de doelgroep wordt gepresenteerd. Marketing automation brengt verschillende voordelen met zich mee voor jouw bedrijf:

1. Met behulp van marketing automation software kun je meer en kwalitatief betere leads genereren.
2. Door gerichte content te sturen, kun je de volledige automatiseringsworkflow gebruiken om (potentiële) klanten te genereren.
3. Het zorgt ervoor dat de marketing- en salesafdeling beter op elkaar zijn afgestemd.
4. Het verbetert de relatie met je klanten en
5. bespaart je zowel tijd als geld.

Jouw Marketing automation uitbesteden

Onze Digital Marketing Experts bij DVB Digital beschikken over diverse vaardigheden die essentieel zijn voor het effectief gebruik van marketing automation. Dankzij onze disciplinaire teams is elke aspect van marketing in goede handen en tillen wij jouw marketing automation naar een hoger niveau.

Ons team van experts vormt een waardevolle toevoeging aan jouw huidige marketingteam, biedt advies en ondersteuning waar nodig. Wij helpen jouw bedrijf met:

– Het verbeteren van de klantervaring
– Het opzetten van doelgerichte campagnes
– Personalisatie van marketingactiviteiten
– Betere segmentatie
– Beheer van social media kanalen
– A/B testen
– Het verhogen van je ROI.

Het gebruik van marketing automation biedt een breed scala aan voordelen voor jouw bedrijf. Wij staan klaar om je te ondersteunen bij het ontwikkelen van je strategie, het identificeren van je doelgroep, het selecteren en implementeren van je marketing automation software. Begin vandaag nog met marketing automation.

Ga aan de slag!

Wil je meer structuur in je marketing en je processen automatiseren? Dan is marketing automation de oplossing voor jou! Ben je nieuwsgierig naar wat wij kunnen doen op het gebied van marketing automation? Neem dan contact met ons op, we kijken samen naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf. Samen zorgen we ervoor dat jouw bedrijf groeit!

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven