Wilt u een kosteloze SEO-analyse aanvragen?

Wil je weten of je goed vindbaar bent in organische zoekresultaten of dat er ruimte is voor verbetering van je organische vindbaarheid?

Wat kun je verwachten?

Met een SEO checker goed vindbaar

Versie 1: Je hebt je gericht op producten of diensten met jouw bedrijf. Rondom deze focus heb je zoekwoorden geïdentificeerd of laten identificeren om te kunnen ranken in de zoekmachine. Maar ben je er zeker van dat alles goed is ingesteld om optimaal vindbaar te zijn? Mis je wellicht nog bepaalde kansen die voor het grijpen liggen? Met behulp van een SEO checker kun je jouw website controleren op alle relevante punten. Zo kun je nagaan of jouw zoekwoorden goed zijn geoptimaliseerd, of je voldoende content hebt en of jouw website technisch in orde is om goede posities in de zoekmachine te behalen. Met een SEO scan kom je achter al deze zaken.

In 3 simpele stappen helpen wij je verder

Stap 1. Telefonische inventarisatie

Wat is de huidige stand van zaken? Met de website SEO checker van DVB Digital (de Quickscan) bekijken wij waar je momenteel staat. Dit is als het ware een nulmeting. Een SEO-scan is een analyse van je website en geeft inzicht in jouw organische vindbaarheid. Hoe goed is jouw website geoptimaliseerd om online vindbaar te zijn en te blijven in zoekmachines? Met een SEO-check wordt jouw website op verschillende punten geanalyseerd. We kunnen altijd nieuwe zoekwoorden identificeren en zo jouw rankings verbeteren. Tijdens het telefonisch inventarisatiegesprek stellen we je vragen om een beeld te krijgen van je huidige inzet en hoe we dit kunnen uitbreiden.

Stap 2. Inventarisatie en onderzoek doen

Na het inventariseren weten we wat je momenteel doet en in welke mate. Het is mogelijk dat je niet in aanmerking komt voor een uitgebreide SEO-scan, maar dat we je direct telefonisch of via e-mail handvatten sturen. Als ondernemer is het soms namelijk beter om te beginnen met adverteren via Google Ads dan met SEO. Op die manier verzamel je waardevolle gegevens en genereer je omzet die je vervolgens kunt gebruiken om een SEO-fundament op te bouwen. Als je wel in aanmerking komt voor de SEO-checker, zullen we deze uitvoeren. Hiervoor hebben we input van jou nodig, zodat we niets over het hoofd zien.

Stap 3. Bespreken van de resultaten en strategie

Het verslag geeft een overzicht van alle SEO-factoren op uw website en welke mogelijkheden er zijn voor verbetering. Zelfs als u al jaren actief bent en goed vindbaar bent in de zoekmachine, kan een Google-websiteanalyse u inzicht bieden. Hoe staat u er momenteel voor? Met de SEO-check van Google bekijken we op welke zoekwoorden u rangschikt en op welke niet. Onze SEO-scan zal aantonen waar nog kansen liggen en hoe we deze kunnen benutten. Het is aan u om te beslissen of u hier zelf mee aan de slag wilt gaan of dat u samen met ons deze uitdaging wilt aangaan. De SEO-check biedt u in ieder geval handvatten om verder te gaan!

FAQ

Het stellen van vragen is inherent aan onze natuur. Door de online SEO-check te gebruiken, kun je vaak al veel vragen zelf beantwoorden, maar we begrijpen dat je er misschien nog meer hebt. Hieronder hebben we ze voor je samengevoegd.

Een SEO-analyse geeft precies aan wat het inhoudt. Het is een analyse van jouw huidige SEO-score. Hoe presteer je in de zoekmachine en op welke zoekwoorden kun je beter scoren? Met behulp van een SEO-controletool kun je dit ontdekken en kun je verder werken aan het verbeteren van je organische vindbaarheid.

1. Indien u precies wilt weten hoe uw huidige prestaties zijn en wilt u ontdekken wat er verbeterd kan worden? Vraag dan een SEO-analyse aan. Hiermee ontvangt u inzicht in uw ranking en de zoekopdrachten van uw doelgroep. Op deze manier kunt u organisch beter gevonden worden en mist u geen kansen.

Bij DVB Digital is de Quickscan gratis, dit is de basis scan. Hiermee bieden we je een eerste inzicht in je organische positie en mogelijke verbeterpunten. Na de gratis SEO scan kunnen we vervolgens starten met betaalde diensten, zoals het opzetten van een SEO fundament en het uitvoeren van zoekwoorden onderzoek.

DVB Digital is dé partner voor bedrijven die willen groeien met digitale marketing. Ons team van experts is gespecialiseerd in zoekmachineoptimalisatie. Met onze uitgebreide kennis kunnen wij jouw bedrijf zeker ondersteunen. Deze kennis wordt verwerkt in de SEO scan, zodat het een waardevol rapport voor jouw bedrijf is!

Waarom de SEO check online de ideale start is!

We noemen het een Quickscan, maar eigenlijk is het een SEO-controle. Hiermee controleren we hoe goed je scoort in de zoekmachine. Ben je al zichtbaar en op welke positie sta je? Welke termen en zoekwoorden ontbreken nog? Met de SEO-checker brengen we dit in kaart en kunnen we op basis van de resultaten bekijken wat er nog verbeterd kan worden.

  • Hoe is de organische positie van je website? Is deze gemakkelijk te vinden?
  • Gebruik je de juiste zoekwoorden voor je diensten of producten op de juiste manier?
  • Is je website technisch goed geoptimaliseerd voor een goede vindbaarheid?
  • Welke en hoeveel content staat al hoog in de zoekmachine?
  • Zijn er zoekwoorden waarbij je in de top 10 staat, maar niet in de top 3?
  • Kunnen we nieuwe zoekwoorden identificeren die we kunnen gebruiken voor een goede SEO-strategie?

Laat een SEO check Google uitvoeren

Om goed gevonden te worden in de zoekresultaten van zoekmachines, is het noodzakelijk om je website te optimaliseren. Maar hoe kun je dit het beste doen en hoe kom je erachter welke punten geoptimaliseerd moeten worden? Door middel van een SEO-check – een grondige analyse van je website – kun je de punten ontdekken waarop je kunt verbeteren. DVB Digital maakt gebruik van een website-analysemodel dat is gebaseerd op On-page-, Off-page- en technische factoren.

Met onze gratis SEO-scan bekijken we jouw website om te zien waar je op dit moment staat. Dit ‘nulpunt’ vormt het uitgangspunt voor een vernieuwde SEO-strategie, zodat je niet alleen online vindbaar bent, maar ook bovenaan blijft staan.

Maak jij gebruik van zoekmachineoptimalisatie om hoger in Google te komen of sta je al bovenaan? Veel bedrijven lanceren hun website en vertrouwen erop dat de vindbaarheid vanzelf goed zal komen. Natuurlijk is techniek een zeer belangrijk onderdeel van SEO om je vindbaarheid te vergroten, maar techniek is niet alles.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) bestaat uit verschillende onderdelen. Eenmaal bovenaan betekent niet dat je daar blijft. Bovendien, richt je je op alle zoekwoorden die relevant zijn voor jouw producten of diensten? Of zullen er nog kansen zichtbaar worden wanneer het zoekwoordenonderzoek wordt uitgebreid op basis van je huidige rankings in de zoekmachine?

Wat houdt de SEO scan in?

Een grondige SEO-analyse omvat het onderzoeken van jouw website, jouw zoekwoorden en de manier waarop je jouw website hebt opgebouwd. Ook wordt gekeken naar je huidige status en rankings in de zoekmachine. Het rapport dat wordt opgesteld, biedt je al deze inzichten die je vervolgens kunt gebruiken om verder te groeien.

Online marketing kan alleen succesvol zijn als je weet waar je staat en waar je naartoe kunt groeien. Dit geldt ook voor de website SEO checker.

Met de website analyse of SEO checker gaan we aan de slag met jouw website. We brengen in kaart hoe je website er op dit moment voor staat. Dit is vergelijkbaar met een volledige SEO-audit, een kritisch onderzoek naar je bedrijfsvoering op het gebied van zoekmachine marketing.

Op basis van deze SEO-scan weten we precies welke stappen we kunnen ondernemen om je website beter te laten presteren in de organische resultaten van Google. Je ontvangt een duidelijk overzicht van de huidige status van je website.

Deze status wordt geanalyseerd aan de hand van de volgende drie onderdelen van SEO, als een model dat we hanteren om jouw website te beoordelen.

  • On-page SEO factoren
  • Off-page SEO factoren
  • Techniek van de website

Deze drie elementen vormen de basis van je organische vindbaarheid en hebben elk een grote invloed op SEO. Ze maken deel uit van ons eigen geformuleerde website analyse model.

Een grondige SEO controle van de website is het meest effectief wanneer je verschillende website analyse tools combineert, zodat je een waardevolle analyse van de website krijgt. In onze SEOcheck nemen we al deze aspecten mee. We kijken naar de snelheid van je website, je zoekwoorden, je content en de structuur van je website. Al deze factoren zijn belangrijk om organisch goed vindbaar te zijn en te blijven.

Wat wordt gescand?

Onze SEO specialisten hebben de mogelijkheid om aan meer dan 200 verschillende knoppen te draaien om een hogere ranking in Google te behalen. Welke knoppen precies moeten worden aangepast, wordt bepaald door de SEO analyse in onze gratis SEO check (ook wel Quickscan genoemd door ons).

Afhankelijk van jouw website, inzet en doelstellingen bekijken we welke factoren we wel of niet meenemen. Onze Quickscan is niet bedoeld als afschrikmiddel. We willen juist handvatten bieden om jouw website verder te optimaliseren. Om organisch goed te kunnen scoren, zijn onder andere de onderstaande punten van belang:

  • Voldoende tekst en afbeeldingen op de website
  • Een goede en logische website structuur binnen de website
  • Het gebruik van headings
  • Het optimaliseren van meta titels en tags
  • Dwell time
  • Time on page
  • CTR (click through rate)

Dit zijn echter niet alle factoren. Er zijn meer dan 21 on-page SEO-factoren te onderscheiden en dit aantal blijft groeien.

Met behulp van de SEO-checker bekijken we deze en andere factoren. En ja, deze eerste SEO-scan is gratis. Beschouw het als een investering van onze kant. We willen namelijk dat je weet hoe jouw organische vindbaarheid er op dit moment voor staat en dat je daarop verder kunt bouwen.

Met de SEO-scan kunnen we zien hoe je huidige rankings zijn en welke pagina’s scoren in Google Search Console. Ook kunnen we zien waar je nog niet op scoort. Dit zijn vaak ‘laaghangend fruit’, omdat je bijvoorbeeld op de 20e plaats staat. Met optimalisatiepunten uit de SEO-scan kun je deze aan het licht brengen.

Een SEO-websitecheck is meer dan alleen kijken naar jouw score in de zoekmachine. Het is een analyse van de gebruiksvriendelijkheid van jouw website.

Met een SEO-scan bekijken we alle aspecten. Gebruiksvriendelijkheid voor jouw bezoekers en natuurlijk voor Google. Om jouw website te analyseren, maken we gebruik van website-analysetools zoals Pingdomtools. Het grote voordeel is dat wij als bureau over veel meer tools beschikken en deze combineren met Ahrefs, ranktracker en onze eigen kennis en expertise op het gebied van SEO.

Een SEO analyse van jouw website

Het hebben van een SEO fundament betekent niet dat er niets meer hoeft te gebeuren. Welke zoekwoorden scoor je momenteel? Op welke nieuwe woorden wil je scoren? Wat zijn je toekomstplannen? Zijn er veranderingen in de zoekmachine die nog niet op je website zijn doorgevoerd?

Dit zijn belangrijke vragen die je waarschijnlijk niet allemaal zelf kunt beantwoorden voor je bedrijf.

Daarnaast gaan de ontwikkelingen in de zoekmachine snel. Google evolueert dagelijks en brengt regelmatig updates uit die invloed hebben op jouw online vindbaarheid. Je kunt zelf een SEO-check online uitvoeren, maar het is beter om dit af en toe door een professional te laten doen.

Om deze kansen en verbeteringen te ontdekken, kun je af en toe een SEO-scan aanvragen / laten uitvoeren. Hierdoor kun je veel beter optimaliseren voor de vindbaarheid van je website dan wanneer je deze inzichten niet hebt. Een goede optie is om na een gratis websiteanalyse de punten uit te besteden aan een expert of gespecialiseerd bureau.

De SEO-websitecheck biedt je handvatten, maar hoe pak je dit goed aan? Een SEO-bureau neemt al het werk uit handen en kan samen met jou je strategie tot uitvoering en optimalisatie brengen. Sommige bureaus schrijven zelfs de SEO-teksten voor je! Zo weet je zeker dat jouw bedrijf blijft scoren op de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden.

En die optimalisatie gebeurt stap voor stap…

Het is belangrijk om niet te veel tegelijk te willen doen, omdat dit een verkeerd signaal kan geven aan de zoekmachine. Google heeft speciale robots die controleren of alles wat je optimaliseert voldoet aan de regels van Google. Deze algoritme robots kijken naar natuurlijke verbeteringen. Met andere woorden, als je plotseling 100 backlinks hebt binnen een uur, is dat een signaal voor Google dat er iets niet klopt en dat je mogelijk technieken hebt gebruikt die niet zijn toegestaan. Het optimaliseren van zoekmachines is een vak apart en het is geen slecht idee om een samenwerkingspartner in te schakelen.

Overweeg jij om jouw SEO uit te besteden of ben je benieuwd waar nu die kansen liggen op het gebied van SEO? Vraag de gratis SEO scan aan en ontdek zelf waar er nog kansen voor jouw bedrijf liggen. Onze specialisten kunnen niet wachten om jouw kansen in kaart te brengen.

Indien je na het uitvoeren van de scan niet overtuigd bent en toch liever zelf aan de slag wilt, geven we je graag advies over hoe je dit het beste kunt aanpakken. We kunnen echter geen garanties geven dat het ook daadwerkelijk goed zal uitpakken voor je. Samenwerken met ons is nooit verplicht, maar we hopen dat de Quicscan je de handvatten biedt die je nodig hebt om verder te groeien. Groeien is namelijk iets waar we bij bedrijven dol op zijn!

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven