Maximale resultaten behalen met Microsoft Bing-advertenties.

Wil je effectief adverteren op de zoekmachine van Bing?

Gebruik jij bewust of onbewust de zoekmachine van Bing? Dan ben je zeker niet de enige. Het aantal zoekopdrachten in Bing blijft toenemen, maar het is nog lang niet uitgegroeid in Nederland. Hierdoor wordt adverteren in Microsoft Advertising, voorheen Bing Ads, zeer interessant! Wil jij je online zichtbaarheid vergroten, profiteren van lage klikprijzen en hoge conversiepercentages? De experts van DVB Digital zijn gecertificeerde professionals in Microsoft Advertising en helpen je graag bij het opzetten van een succesvolle Bing Ads-campagne.

Adverteren in Google én Bing?

Ben je al aan het adverteren in Google Ads, maar wil je ook graag zichtbaar zijn in de zoekmachine van Bing? Door in beide zoekmachines te adverteren, vergroot je je online zichtbaarheid en profiteer je van extra voordelen. Momenteel heeft Google nog steeds het grootste marktaandeel in Nederland, namelijk 92,36%. Maar het marktaandeel van Bing (4,69%) mag zeker niet worden onderschat. Waarom zou je kiezen tussen adverteren in Google of Bing als je er ook voor kunt kiezen om samen te werken? Door in beide zoekmachines te adverteren, ben je altijd online zichtbaar en behaal je het maximale rendement uit online zoekmachine adverteren.

Unieke features van Bing

Google en Bing, de twee populaire zoekmachines, vertonen veel overeenkomsten. Echter, er zijn ook enkele duidelijke verschillen tussen beide. Bing heeft namelijk enkele unieke functies om het gebruik van de zoekmachine te bevorderen. Een van deze functies is het Microsoft Rewards-programma, waarmee gebruikers punten kunnen verdienen. Door in te loggen op je Microsoft-account, verdien je bij elke zoekopdracht +5 punten die worden toegevoegd aan je saldo. Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld in de Microsoft Store voor games, films of andere producten.

Video hover binnen Bing advereren

Een andere bijzondere eigenschap van Bing is de Video Hover. Als je in Google zoekt naar een specifieke video, zie je op de videopagina alleen de thumbnail. Op basis van dit stilstaande beeld, de titel en korte beschrijving moet je als gebruiker inschatten of dit wel of niet de video is die je zoekt. Bij Bing Video krijg je de mogelijkheid om een voorbeeld te bekijken van de betreffende video. Dankzij de hover-functie van Bing begint de video af te spelen wanneer je met je muis over de thumbnail beweegt. Een handige functie om de inhoud van de video te kunnen beoordelen, zo moet ook Google gedacht hebben. Zij hebben onlangs de hover-functie van Bing overgenomen, waardoor video’s in het totale overzicht van zoekresultaten ook met voorbeelden worden getoond. Het maken van een video hoeft niet moeilijk te zijn, dus overweeg zeker om deze functie op te nemen in jouw Bing-advertentiestrategie.

Hyper personalisatie met Bing For Commerce

Ten slotte is er nog een functie die onlangs is aangekondigd door Bing: Bing For Commerce. Deze nieuwe oplossing bestaat uit een zoekbalk die speciaal is ontworpen voor webshops. De werking is vergelijkbaar met de zoekmachine zoals we die kennen, maar het verschil zit in de zoekresultaten die nog persoonlijker en geavanceerder worden weergegeven. Met Bing For Commerce hoopt Bing de zoekresultaten nog beter af te stemmen op de zoekopdracht van de consument. Deze nieuwe functie bevindt zich momenteel nog in de testfase. Wanneer Bing For Commerce daadwerkelijk wordt gelanceerd, is nog niet bekend. Er is echter geen twijfel mogelijk dat deze toekomstige functie veel zal betekenen voor Microsoft Advertising en adverteren in Bing.

10 redenen om vandaag nog te starten met Bing adverteren

Er zijn verschillende redenen waarom jouw bedrijf zou moeten beginnen met adverteren op Bing. We willen graag tien redenen met je delen waarom Microsoft Bing Ads zeker de moeite waard is om een kans te geven. Het kan een succesvolle test zijn voor jouw bedrijf!

1. Lage kosten per klik

Vanwege de intense concurrentie op Google zijn de kosten voor adverteren op bepaalde zoektermen zo hoog dat het voor veel mensen niet betaalbaar is. Vind je adverteren op Google gewoon te duur? Dan is adverteren op Bing een goed alternatief. Omdat de gemiddelde kosten per klik aanzienlijk lager zijn dan bij Google, wordt het interessanter om je focus te verleggen naar Bing-advertenties. De gemiddelde klikprijzen kunnen soms wel tot 70% lager zijn, waardoor je zelfs in een competitieve markt actief kunt adverteren op zoekmachines.

2. Relatief lage concurrentie

In vergelijking met Google Ads is er aanzienlijk minder concurrentie bij het adverteren op Bing. Vooral op algemene zoektermen zie je dat er altijd veel wordt geadverteerd op Google. Dit biedt een kans om te adverteren op Microsoft Bing Ads. Veel mensen denken dat het niet interessant is om hier te adverteren vanwege het marktaandeel van Bing, dat ‘slechts’ 4,69% is. Het is echter zeer waarschijnlijk dat jouw concurrenten er ook zo over denken, wat adverteren op Bing juist heel interessant en kosteneffectief maakt.

3. Hogere conversiepercentages

Gewoonlijk zijn de conversiepercentages vanuit Bing hoger dan die vanuit Google Ads. Dit betekent dat wanneer iemand op jouw advertentie klikt, de kans op conversie hoger is vanuit Bing Ads. Dit komt ook weer door de relatief lage concurrentie in de zoekmachine. Hierdoor hebben mensen minder opties en kunnen ze beter beoordelen welke advertentie aansluit bij hun informatiebehoefte.

4. Standaard zoekmachine van Microsoft

De standaardinstelling van de zoekmachine Bing is aanwezig op bijna alle laptops, smartphones en tablets van Microsoft. Hoewel het mogelijk is om deze instelling te veranderen, kiezen veel mensen ervoor om dit niet te doen. Hierdoor maken veel mensen bewust of onbewust regelmatig gebruik van Bing op verschillende apparaten.

5. Groeipotentie en marktaandeel

Wanneer we het marktaandeel van Bing in Nederland bekijken, wordt het snel duidelijk dat de zoekmachine minder populair is dan Google. Desondanks blijft Bing stabiel op de markt en zien we dat het marktaandeel gestaag blijft stijgen. Hoewel we de toekomst niet kunnen voorspellen, verwachten we dat Bing in Nederland nog lang niet klaar is met groeien. Hierdoor is het zeker niet ondenkbaar dat het marktaandeel van Bing de komende jaren gestaag blijft groeien, zowel in Nederland als in andere landen.

6. Aanwezigheid van concurrenten

We hebben al eerder vermeld dat de concurrentie in vergelijking met Google Ads veel lager is in de zoekmachine van Bing. Dit betekent echter niet dat jouw concurrenten de kracht van Bing nog niet hebben ontdekt. Probeer het zelf maar eens met een aantal relevante zoekwoorden. De kans is groot dat er meteen een aantal advertenties worden weergegeven. Dit betekent natuurlijk niet dat het te laat is om nu nog te beginnen met Bing Advertising, maar om je concurrenten niet te veel voorsprong te geven, is het wel aan te raden om ook te starten met adverteren in de zoekmachine van Bing.

7. Online bereik vergroten

Hoe groter jouw online aanwezigheid is, des te meer mensen in aanraking komen met jouw producten of diensten. Het is daarom belangrijk om zichtbaar te zijn op verschillende online kanalen. Denk hierbij aan een professionele website, actieve social media kanalen en ook je zichtbaarheid in zoekmachines is van essentieel belang. Je wilt aanwezig zijn waar jouw doelgroep verwacht dat je bent. Door het vergroten van jouw online bereik met behulp van Bing Search, bereik je ook de doelgroep die gebruikmaakt van de Bing zoekmachine.

8. Internationaal bereik

Ondanks dat Bing nog niet zo bekend is bij iedereen in Nederland, is het bereik internationaal veel groter. Wereldwijd heeft Bing in verschillende landen een marktaandeel dat hoger is dan de 4,69% die we in Nederland kennen. Hoewel Google in Nederland een hoog marktaandeel heeft, betekent dit niet dat dit ook internationaal het geval is. Bijvoorbeeld, het marktaandeel van Bing in de Verenigde Staten is 34%, maar ook in andere landen ligt dit percentage hoger dan in Nederland. Hierdoor wordt adverteren in Bing vooral interessant voor internationale bedrijven of bedrijven met internationale ambities.

9. Toekomstige integratie

We hebben al aangegeven dat Bing wordt ingesteld als de standaard zoekmachine op Microsoft-apparaten. Met name met de komst van Windows 10 is de zoekmachine nog beter geïntegreerd in het systeem. Vanuit de taakbalk kan de gebruiker direct online informatie zoeken, waarbij je automatisch wordt doorverwezen naar de zoekresultaten van Bing. Naast deze slimme zet is het zeer waarschijnlijk dat Bing in de toekomst nog vaker en beter zal worden geïntegreerd in Microsoft-apparaten. Dit alles met als uiteindelijk doel om het marktaandeel verder te laten groeien.

10. Altijd vindbaar zijn

Als iemand specifiek op zoek is naar jouw product of dienst, is het van cruciaal belang om altijd zichtbaar te zijn. Dit betekent dat adverteren op Bing net zo belangrijk is als adverteren op Google. Het is essentieel om niet alleen zichtbaar te zijn voor het grootste deel van de markt, maar voor de gehele markt. Door naast Google ook te adverteren in Bing Ads, ben je altijd online vindbaar.

Bing adverteren uitbesteden

Een op maat gemaakte strategie is van essentieel belang om optimaal te profiteren van de vele voordelen van Bing Adverteren. Hoewel je campagnes in Google Ads misschien goed presteren, zul je niet dezelfde resultaten behalen als je ervoor kiest om je Ads campagnes simpelweg te kopiëren en plakken in Microsoft Advertising. Omdat de functies en doelgroepen van beide zoekmachines zo verschillend zijn, is een gerichte campagne noodzakelijk.

Als je het adverteren in Bing wilt uitbesteden aan een professioneel digital marketingbureau, dan kunnen onze gecertificeerde Bing Ads specialisten je hierbij helpen dankzij hun jarenlange ervaring en expertise. Ontdek hoe Bing advertising jou meer winst, omzet, nieuwe klanten en naamsbekendheid kan opleveren en vraag onze gratis Quickscan aan.

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven