Bent u op zoek naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in SEO?

Laat het niet aan jezelf over om de controle te nemen, maar schakel een bedrijf in dat het voor jou regelt.

Wat kun je verwachten?

Met zoekmachine optimalisatie (SEO) zorg je ervoor dat je website hoger in de zoekresultaten komt te staan. Hoe hoger je positie, hoe meer bezoekers je aantrekt en hoe meer omzet je kunt genereren.

Vaak wordt SEO echter als een bijzaak gezien. En dat is niet verstandig!

Content wordt weliswaar geschreven en gedeeld op social media, maar er is vaak onvoldoende tijd om alle SEO-factoren in de gaten te houden en aan te passen. Een SEO bedrijf kan hierbij helpen. Zij denken met je mee over een effectieve SEO strategie, zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en doen er alles aan om jouw online zichtbaarheid te vergroten.

SEO neerleggen bij een SEO bedrijf is een goed idee

Hoe kun je ervoor zorgen dat je niet alleen hoog in de zoekmachine staat, maar daar ook blijft? Door een structurele aanpak van je SEO. Wat vandaag werkt en ervoor zorgt dat je bovenaan in de zoekmachine komt, kan morgen beter worden benut door je concurrenten. Tijd, kennis en expertise inzetten voor zoekmachine optimalisatie is iets wat veel bedrijven niet kunnen doen, aangezien er al zoveel te doen is.

Een SEO-bedrijf biedt dan de oplossing. Als Google Partner bureau hebben wij een groot team van SEO-specialisten die als eerste op de hoogte zijn van alle laatste ontwikkelingen. En dat leidt tot winst voor jouw bedrijf.

FAQ

Het kan zijn dat je je afvraagt waarom je een SEO bedrijf zou moeten inschakelen en wat ze precies voor je kunnen doen. We begrijpen dat je deze vragen hebt. Hieronder hebben we de meest voorkomende vragen gebundeld.

Een bedrijf dat gespecialiseerd is in SEO of zoekmachine optimalisatie, heeft als doel om bedrijven organisch vindbaar te maken in zoekmachines. Binnen zo’n bedrijf werkt een team van SEO specialisten die precies weten wat wel en niet werkt binnen zoekmachines. Ze zetten zich in voor jouw bedrijf om ervoor te zorgen dat jouw website hoger in de zoekresultaten verschijnt.

Als je hulp nodig hebt om je website vindbaar te maken of te behouden in zoekmachines, kun je een SEO-bedrijf inschakelen. Als je zelf niet de tijd, kennis, vaardigheden of motivatie hebt om zoekmachineoptimalisatie toe te passen, wil je ontlast worden en het niet zelf doen. Je wilt echter wel betrokken zijn bij je inspanningen en zoekwoorden. In dat geval is het raadzaam om een SEO-bureau in te schakelen.

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie in het Engels. Om ervoor te zorgen dat jouw website goed vindbaar is in Google, is het belangrijk om te focussen op:

– Het gebruik van de juiste zoekwoorden door middel van zoekwoordonderzoek
– Het schrijven van relevante content
– Het inzetten van linkbuilding
– Het vergroten van jouw naamsbekendheid
– Het optimaliseren van jouw website voor gebruikers en conversies.

Herken jij onderstaande situatie(s)?

  • Ondanks dat je inzet op zoekwoorden, blijf je maar niet hoger in de zoekmachine verschijnen en zie je zelfs een daling.
  • Je website is niet vindbaar in de zoekmachine en je krijgt geen verkeer.
  • Het lijkt erop dat je veel irrelevant verkeer naar je website trekt en je hebt het gevoel dat je je op de verkeerde zoekwoorden richt.
  • Je concurrenten doen hetzelfde als jij, maar presteren beter, waardoor ze je voorbijstreven.
  • Je hebt het idee dat je zoekwoorden in de zoekmachine ontbreken en daardoor mis je leads, klanten en omzet.
  • Je hebt niet de vaardigheden en kennis om zelf je website te blijven optimaliseren voor organische vindbaarheid.

Een SEO bedrijf inschakelen voor hulp

Voor de meeste bedrijven is zoekmachine optimalisatie (SEO) een essentiële factor om te kunnen groeien. Door middel van SEO probeert men een hoge positie in Google te bereiken. Deze hoge posities genereren verkeer dat vervolgens aankopen doet bij het bedrijf.

De beste posities – de plekken die de meeste klikken krijgen en topposities hebben in Google – zijn plek één tot en met drie. Om deze top drie positie te bereiken, is er veel tijd, energie en kennis nodig. Veel bedrijven hebben deze SEO-kennis niet in huis en besluiten daarom de hulp in te schakelen van een digital marketingbureau.

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om zoekmachine optimalisatie uit te besteden. SEO-marketing vereist immers aandacht, kennis en vaardigheid, en niet elk bedrijf beschikt hier zelf over. SEO-bedrijven nemen dan de marketing over en gaan aan de slag om de website hoger in Google te laten verschijnen.

Bedrijven kiezen er vaak voor om hun zoekmachine optimalisatie uit te besteden aan een gespecialiseerd bedrijf vanwege het gebrek aan kennis. Zonder voldoende kennis van zoekmachine optimalisatie is het namelijk zeer waarschijnlijk dat je nooit hoog zult eindigen. Er zijn namelijk zoveel factoren waar je rekening mee moet houden dat het essentieel is om er verstand van te hebben. Door te kiezen voor een SEO bedrijf ben je verzekerd van deze kennis. Wij helpen je om te groeien in de zoekmachine. Jouw kennis over jouw bedrijf, de markt, de jaren ervaring die je hebt en de branche waarin je werkzaam bent zijn hierbij onmisbaar.

Het behalen van goede resultaten met SEO kost tijd. Als je zelf niet genoeg tijd hebt, heeft het geen zin om half werk te leveren. Dit zou alleen maar zonde zijn van je tijd. In dat geval is het verstandig om een SEO bedrijf in te schakelen. Zoekmachine optimalisatie stopt namelijk niet zodra je in de top drie staat. Nadat deze positie is behaald, moet je blijven vernieuwen om de concurrentie voor te blijven. Met een SEO check kun je zien waar je staat, welke kansen er zijn en wat je concurrenten doen. Het is niet voldoende om dit eenmalig uit te voeren. Je moet de resultaten blijven monitoren en bijsturen.

Samenwerkende disciplines voor betere resultaten

Zoekmachine optimalisatie wordt vaak in één adem genoemd met zoekmachine adverteren en andere disciplines binnen marketing, zoals inbound marketing. Dit is begrijpelijk, aangezien alle online marketing gericht is op zoekwoorden, persona’s, content en strategische keuzes. Een cruciaal aspect van zoekmachine optimalisatie voor elk bedrijf is het analyseren van de resultaten. Door de juiste analyses uit te voeren, kun je je strategie aanpassen op basis van de bevindingen. Het is essentieel om data van andere disciplines te gebruiken bij deze aanpak.

Welke zoekwoorden zijn uiterst winstgevend voor Google Ads-advertenties? Deze zoekwoorden kun (en moeten!) ook worden gebruikt voor SEO-doeleinden. Welke content moet je gebruiken op de pagina’s waarop je wilt scoren in de zoekmachine? Hoe moet deze pagina eruitzien en kunnen bezoekers gemakkelijk een aanvraag of aankoop doen? Het beste SEO-bedrijf begrijpt dat het koppelen van data op deze manier leidt tot uitstekende resultaten en winstgevende online marketingcampagnes.

Waarop moet jouw bedrijf letten bij het kiezen van een SEO bedrijf?

Het kan soms moeilijk zijn om een keuze te maken tussen de verschillende bureaus die zoekmachine optimalisatie aanbieden voor jouw bedrijf. Zoals eerder vermeld, wordt SEO vaak uitbesteed aan een bureau wanneer er niet genoeg kennis in huis is. Het is belangrijk voor jouw bedrijf om deze kennis in de loop der tijd op te bouwen.

Je wilt dus dat het SEO bedrijf jou op de hoogte houdt van de toegepaste zoekmachine optimalisatie. Je wilt betrokken worden bij het hele proces en er ook iets van leren. Online marketing is een samenwerking, dus ze moeten niet alles uit handen willen nemen, maar juist ontzorgen op de punten waar jij dat wilt.

Let vooral op de prestaties van het zoekmachine optimalisatie bedrijf, staan zij zelf hoog in de zoekmachine? Wees hier alert op bij het kiezen van een partner voor jouw marketing.

Hoeveel kost het inschakelen van een bedrijf voor SEO?

Een veelgestelde vraag en een begrijpelijke ook. Wat zijn de kosten van SEO? Bij online adverteren zijn de kosten transparanter. Je betaalt namelijk per klik die je ontvangt. Wij verdienen onze investering terug door de extra opbrengsten die we voor jouw bedrijf genereren. Digitale marketing is een investering, geen kostenpost is ons motto. Dit geldt voor alles wat je aan ons uitbesteedt. Wij spreken altijd van een eenmalige investering voor het opzetten van het SEO fundament. Als je daarnaast kiest voor optimalisatie, betaal je maandelijks een bedrag.

Het budget dat je hiervoor moet vrijmaken is afhankelijk van factoren zoals:

  • Uw doelen
  • De trefwoorden waarop wij ons (gaan) concentreren
  • De basis van SEO en de uitbreiding ervan
  • Uw website en de gebruiksvriendelijkheid ervan
  • De vereiste hoeveelheid SEO-content.

Natuurlijk zorgen wij ervoor dat je volledig op de hoogte bent. Voordat we een SEO-strategie bedenken om je website hoger in de zoekmachine te krijgen, voeren we altijd eerst een gratis SEO-check uit. Op die manier hebben we een nulmeting waarop we kunnen bouwen.

Wij zijn jouw digitale partner

Of je nu bedrijven als klant hebt (B2B) of aan consumenten je producten of diensten wilt verkopen (B2C), een goede positie in de zoekmachine is van essentieel belang voor voldoende verkeer naar je website. Het leiden van meer verkeer naar je website kan op twee verschillende manieren.

Als bedrijf dat gespecialiseerd is in SEO, kunnen we je helpen met het SEO fundament en je strategie om in de organische resultaten te verschijnen en vooral te blijven. Als Google Ads specialist kunnen we je ook helpen met online adverteren. Als je niet aanwezig bent in de zoekmachines, mis je waardevolle contactmomenten met je klanten.

Wij vinden de term ‘SEO bedrijf’ persoonlijk wat verouderd. Als bedrijf dat zich alleen richt op SEO, negeer je een groot deel van je zoekmachine marketing en andere digitale marketing. Digitale marketing omvat meer dan alleen SEO.

Het gaat ook verder dan alleen SEA (Online Advertising). Een perfecte samenwerking tussen beide disciplines, in combinatie met een goede inbound marketingstrategie, zorgt ervoor dat jouw bedrijf wordt gevonden in de zoekresultatenpagina. Bij DVB Digital ben je aan het juiste adres. Ons team werkt op multidisciplinaire wijze, wat betekent dat je digitale marketing ook op een multidisciplinaire manier wordt aangepakt.

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven