Contentmarketing uitbesteden

Ons team van content specialisten staat klaar om content te creëren die zichtbaar is voor jouw bedrijf en aantrekkelijk is voor jouw doelgroep.

Wat kun je verwachten?

Goede content verdient een beetje extra aandacht

Het schrijven van content is voor iedereen mogelijk, vooral met behulp van AI-chatbots. Maar niet iedereen kan hoogwaardige content schrijven. Content die jouw verhaal vertelt en ervoor zorgt dat je bedrijf gevonden wordt op relevante zoekwoorden in zoekmachines. Content die bijdraagt aan het behalen van jouw bedrijfsdoelstellingen.

Wanneer je content marketing uitbesteedt, hoef je hier zelf niet over na te denken.

  • Creëer content op basis van een strategie en contentplanning, zodat er een continue stroom van content ontstaat.
  • Waardevolle content die is afgestemd op jouw input en geschreven is voor het specifieke kanaal waar het voor bedoeld is.
  • Zorg voor duidelijk inzicht in jouw doelgroep, zodat de juiste toon en kanalen worden gebruikt.

Inzetten op groei

Bij contentmarketing draait het om de juiste inhoud, op het juiste moment, via de juiste kanalen. Binnen online marketing is inhoud onmisbaar. Inhoud gaat verder dan de artikelen die je leest of deze landingspagina. Overal vind je inhoud, denk maar aan sociale media, binnen de zoekmachine (zowel de metatitels, beschrijvingen als de advertentieteksten) en e-mails. Ben je zeker dat je dit allemaal zelf wilt doen of overweeg je om de inhoud uit te besteden? Een contentmarketingbureau weet precies welke inhoud bij jouw wensen en bedrijf past en zal dit voor jou oppakken. We weten wat werkt – en wat niet – en onze contentmarketeers werken op basis van de contentmarketingstrategie die bij jouw bedrijf past. Ontdek zelf jouw kansen.

FAQ

Verken de veelgestelde vragen met betrekking tot het uitbesteden van content marketing.

In alle digitale marketingmiddelen die je gebruikt, is content te vinden, van de tekst in advertenties tot de nieuwsbrieven en social media posts. Content marketing vergt veel inspanning en vereist een regelmatig ritme om goed zichtbaar te worden. Deze tijd kan beter besteed worden aan het laten groeien van je bedrijf en bedrijfsprocessen.

Binnen content marketing is het mogelijk om verschillende taken uit te besteden, zoals:

– Het plannen en strategisch inzetten van content
– Het schrijven, redigeren en verspreiden van content op de juiste kanalen
– Het optimaliseren van content voor zoekmachines
– Het beheren van sociale media
– E-mailmarketing en automatisering
– Analyse en rapportage van de gecreëerde content.

Het uitbesteden van content brengt kosten met zich mee, maar het is een investering die jouw bedrijf rendement oplevert. Dit rendement kan bestaan uit een grotere online zichtbaarheid, meer leads, klanten en omzet voor jouw bedrijf. We kunnen een offerte op maat maken voor het uitbesteden van content, gebaseerd op jouw specifieke wensen, groeiambities en doelstellingen.

Met behulp van een contentstrategie is het mogelijk om op een gestructureerde en eenvoudige manier content te creëren en beheren. Door het implementeren van een contentstrategie kun je bepalen welke content je produceert, wanneer, voor welke doelgroep en via welke kanalen. Dit draagt bij aan structuur en overzicht.

Voordelen van het uitbesteden van content

  • Meer structuur en regelmaat in jouw content. Content heeft een vast ritme nodig om vindbaar te worden en aan de verwachtingen van de doelgroep te voldoen.
  • Bespaarde tijd. Door het uitbesteden van je artikelen, e-mails, sociale media berichten, e-boeken en meer aan een contentschrijver, creëer je tijd om onderzoek te doen naar nieuwe producten, diensten en mogelijkheden voor uitbreiding.
  • Altijd een omnichannel strategie, waarbij de content wordt gebruikt voor SEO-optimalisatie en binnen je Google-campagnes en sociale media.
  • Altijd de nieuwste trends en ontwikkelingen direct toegepast in jouw content.
  • De kennis is aanwezig en alle tools zijn beschikbaar, wat kostbaar zou zijn als je ze zelf zou moeten aanschaffen.
  • Je schrijft om jouw doelgroep te informeren. Het uitbesteden betekent betere content, consistente content en content die aansluit bij de problemen (uitdagingen) van de doelgroep. Betere content betekent een grotere ROI.

Content uitbesteden, zodat je meer content kunt creëren

Het kost tijd om content te maken. Tijd is geld. Door het uitbesteden van content heb je letterlijk je handen vrij. Content schrijf je namelijk niet voor jezelf, maar voor je doelgroep. Zij willen informatie over jouw producten en diensten. Antwoorden op vragen zoals wat het is, hoe het werkt en wat de voordelen zijn, en hoe jij hen kunt helpen met hun probleem. Net zoals jij nu informatie zoekt over het uitbesteden van content marketing en wat de voordelen daarvan zijn voor jouw bedrijf, bijvoorbeeld. Door je marketing uit te besteden, heb je ruimte om na te denken over andere zaken. Content wordt misschien op jouw website gebruikt, maar content marketing gaat verder dan dat. Door content te creëren die past bij jouw ambities, groei en doelstellingen, kunnen we samen de juiste strategie bepalen.

We hebben het hierboven al kort genoemd, maar content wordt gebruikt om vindbaar te worden op de juiste zoekwoorden. Content en SEO gaan hand in hand, daarom is het uitbesteden ervan belangrijk. Het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie aan bijvoorbeeld een zoekmachine optimalisatie bureau betekent dat zij de strategie bepalen voor welke content er geschreven moet worden voor welk zoekwoord. Dat levert winst op voor jou. Winst voor jouw vindbaarheid en de manier waarop potentiële klanten kennismaken met jouw bedrijf. Het is dus ideaal om SEO volledig uit te besteden, inclusief het schrijven van nieuwe content en het uitbesteden van linkbuilding.

Jouw merk verdient de beste aanpak. Door contentmarketing uit te besteden, ben je verzekerd van de juiste content op de kanalen die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Ons team van content experts staat voor je klaar. Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken. Samen online groeien is alleen mogelijk met de juiste content, via de juiste kanalen en met jouw doelstellingen in gedachten. Durf je ons team uit te dagen?!

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven