Het uitbesteden van inbound marketing aan een bureau gespecialiseerd in inbound marketing.

De correcte boodschap. Voor de juiste doelgroep. Via het geschikte kanaal. Op het gepaste tijdstip!

Inbound marketing uitbesteden

De Inbound marketing filosofie

Bereik jouw klanten op cruciale momenten. Met een effectieve Google Ads advertentie wanneer ze klaar zijn om te kopen en met social media marketing en aantrekkelijke berichten en ‘kijkjes in de keuken’ om interesse te wekken. Inbound marketing is de filosofie die waarde toevoegt aan al jouw marketinginspanningen.

Met inbound bereik je jouw doelgroep op het juiste moment en via het juiste kanaal met de juiste boodschap. Dit kanaal kan bijvoorbeeld de zoekmachine zijn waar je organisch vindbaar wilt zijn, of e-mailmarketing (al dan niet geautomatiseerd) of contentmarketing.

Als gecertificeerd inbound marketingbureau weten wij welke middelen je kunt inzetten om jouw doelen te bereiken. Hoe zorg je ervoor dat je aanwezig bent op de cruciale momenten voor jouw bedrijf? Welke middelen passen bij jouw onderneming en hoe laat je jouw marketingmiddelen succesvol samenwerken, zodat je meer leads, omzet en winst behaalt?

Krijg meer waardevolle leads én klanten

Inbound marketing draait om het creëren van hoogwaardige content die mensen naar je producten of diensten trekt. Het is een vorm van pull-marketing in plaats van push- of traditionele marketing. Door al je content af te stemmen op de interesses van je doelgroep, genereer je op een organische manier verkeer naar je website.

Waarom Inbound marketing uitbesteden?

Inbound marketing bestaat uit verschillende basisstappen. In eerste instantie begin je altijd met een markt- en doelgroepsonderzoek. Het is belangrijk om buyer persona’s te ontwikkelen. Door deze te creëren en direct de juiste kanalen eraan te koppelen, weet je straks precies in welke fase van de klantreis jouw potentiële klanten zich bevinden en hoe je hen kunt bereiken. Met behulp van buyer persona’s kun je je klanten beter begrijpen, je creëert als het ware je ideale klant, en je kunt waardevolle content schrijven waar zij naar op zoek zijn.

Marketingmiddelen binnen inbound marketing

Binnen de fases van de klantreis kun je verschillende marketingmiddelen gebruiken om je doelgroep te bereiken.

  • Zoekmachine marketing (SEA en SEO)
  • Content marketing
  • E-mail marketing
  • Display- en video adverteren
  • Social media marketing
  • Conversie optimalisatie

Een professioneel inbound of online marketing bureau begrijpt welke strategieën wel en niet geschikt zijn voor jouw bedrijf, en hoe je deze kunt gebruiken om meer leads, omzet en klanten te genereren.

Zoekmachine marketing inzetten

Zoekmachinemarketing omvat alle activiteiten die je onderneemt om vindbaar te zijn in zoekmachines. Dit omvat zowel zoekmachine-adverteren als het optimaliseren van je website voor de organische zoekresultaten. Adverteren is een effectief middel om je koopboodschap over te brengen aan potentiële klanten in de beslissingsfase.

Je kunt de inhoud van je website een boost geven met behulp van zoekmachineoptimalisatie (SEO), door relevante zoekwoorden te gebruiken in je artikelen en landingspagina’s. Door deze vervolgens te optimaliseren voor conversies (CRO), zorg je ervoor dat je websitebezoekers waardevolle aankopen of aanvragen bij jou doen.

Content marketing

Bij inbound marketing is bloggen en content marketing onmisbaar. Het is een van de meest essentiële elementen om nieuwe klanten aan te trekken. Door relevante artikelen te schrijven, kun je bezoekers naar je website trekken.

Je kunt artikelen relevant maken door de problemen van klanten te benoemen en hiervoor oplossingen te bieden. Beantwoord vragen zoals ‘Wat is inbound marketing?’ en ‘Hoe werkt het…’. Daarnaast kun je bij de artikelen een download aanbieden, zodat je gegevens kunt verzamelen van onbekende bezoekers.

Op deze manier kun je met behulp van marketing automation en e-mailmarketing je bezoekers verder begeleiden in de koopreis, richting de aankoop van jouw product of de aanvraag van een dienst.

Veelgestelde vragen

Inbound marketing is een strategie binnen de marketingwereld. Het draait om het aantrekken van geïnteresseerde mensen, hen omzetten in klanten en vervolgens tevreden houden. Dankzij dit goed ontwikkelde systeem is inbound marketing nu efficiënter dan ooit tevoren. Met behulp van de vele mogelijkheden die het programma biedt, is het eenvoudig om content op een effectieve manier te verspreiden. Door het delen van deze content wek je de interesse van potentiële klanten en zullen zij je blijven volgen. Hierdoor is het mogelijk om klanten binnen te halen zonder onnodige omwegen te nemen.

Inbound marketing is effectief omdat je precies weet wie je doelgroep is, via welke kanalen je hen kunt bereiken en met welke boodschappen. De focus ligt voornamelijk op het converteren van anonieme website bezoekers naar gekwalificeerde leads.

Een bureau voor inbound marketing is een gespecialiseerd bureau dat zich richt op inbound marketing. DVB Digital is een gecertificeerde partner van HubSpot en heeft een team van gecertificeerde specialisten op het gebied van inbound marketing. Hierdoor hebben wij niet alleen direct toegang tot de nieuwste kennis, maar worden ook de laatste ontwikkelingen met ons gedeeld. Jij profiteert hiervan!

Inbound marketing is een vorm van marketing waarbij je klanten aantrekt. Het is een tegenhanger van outbound marketing, dat bekend staat als push marketing. Bij outbound marketing duw je boodschappen de wereld in en hoop je dat potentiële klanten deze bereiken. Inbound marketing daarentegen maakt geen gebruik van push of outbound marketing. In plaats daarvan richt het zich op het leveren van de juiste boodschap aan de juiste doelgroep, via het juiste kanaal en op het moment dat ze er zelf naar zoeken.

Voordelen van inbound marketing

  • De doelgroep ontvangt de passende boodschap, via het geschikte kanaal, op het juiste moment.
  • Je verbetert je vindbaarheid in de zoekmachine (SEO) en behaalt een hoger rendement in Google Ads door betere Ad copy.
  • Met inbound marketing trek je bezoekers aan in plaats van ze te benaderen met push-marketing.
  • Dit heeft een langdurig effect, omdat je op basis van doelgroep- en marktonderzoek precies weet welke content (en welke vorm) het beste werkt voor jouw merk.

Al je content op orde door inbound marketing uit te besteden

Met al je content, bedoelen we werkelijk al je content, inclusief de boodschap in je meta-omschrijving in de zoekmachine, de tekst van je lopende advertenties, de berichten die je deelt op sociale media en de reacties die je achterlaat op reviews. Alles, maar dan ook echt alles, plaats je op het juiste moment door aan de slag te gaan met inbound voor jouw merk. Wij als content marketing bureau ademen content.

In een ideale situatie, wanneer je als bedrijf een doordachte inbound marketingstrategie gebruikt, trek je meer kwalitatief goede leads en potentiële klanten naar je bedrijf en blijven ze terugkomen voor meer.

Met inbound marketing zet je jouw marketingmiddelen in op het juiste moment in de klantreis. Deze klantreis bestaat uit vier stappen (See-Think-Do-Care) en binnen het flywheel model van worden drie fases in kaart gebracht (Attract, Engage en Delight (overkoepeld dan nog growth). Per fase kun je inspelen door de juiste marketingmiddelen en kanalen in te zetten om leads te genereren voor jouw bedrijf.

Social media marketing

Op social media is het mogelijk om niet alleen in gesprek te gaan met jouw doelgroep en interactie te hebben, maar ook om jouw gecreëerde content te promoten. Met name in de beginfases van de klantreis (bewustwording en overweging) is het plaatsen van berichten en verhalen organisch een effectief middel.

Daarnaast is het adverteren op social media een manier om jouw doelgroep nauwkeurig te bereiken.

Inbound marketing uitbesteden aan ons bureau

Binnen ons bureau hebben we gekozen voor inbound marketing. We zijn een partnerschap aangegaan met, zijn officieel gecertificeerd als partnerbureau en hebben een team van gecertificeerde inbound marketing specialisten. We ademen inbound en weten wat wel en niet werkt. Inbound en het uitbesteden van SEO vormen een mooie combinatie om jouw doelen te bereiken. Het is zelfs mogelijk om al je online marketing bij ons uit te besteden.

Samen met onze andere disciplines zorgen we ervoor dat inbound marketing een groot succes wordt voor jouw bedrijf. Wil je jouw inbound marketing strategie integreren met een CRM zoals die? Geen probleem, we helpen je met het onboarden van het systeem (en je krijgt partnerkorting).

Bespreken met ons je doelstellingen en wensen, dan kunnen we samen bekijken hoe we inbound marketing kunnen inzetten voor jouw bedrijf. Neem contact met ons op en vraag de gratis inbound marketing Quickscan aan om te ontdekken wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen op het gebied van inbound marketing.

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven