Het uitbesteden van e-mailmarketing aan een bureau.

Door een effectieve e-mailmarketingstrategie te hanagen, bereik je jouw (potentiële) klanten op cruciale momenten.

Wat kan je van ons verwachten?

De kracht van e-mail marketing

E-mail marketing is een effectieve manier om klanten te bereiken. Met het versturen van marketing e-mails kun je op een snelle, gemakkelijke en goedkope manier je marketingdoelen bereiken. Als je e-mail marketing op de juiste manier toepast, is het tevens een effectief middel om je relaties te onderhouden, klanten te overtuigen, nieuwe klanten aan te trekken en de omzet te verhogen.

Resultaten zijn makkelijk meetbaar en zo kun je goed zien wat wel en niet werkt binnen je doelgroep. Door jouw gegevens te vergelijken met een benchmark, weet je ook of je bovengemiddeld of ondergemiddeld presteert. Door de data te analyseren en je e-mailcampagnes constant te verbeteren, is e-mail een van de krachtigste middelen in een online marketingstrategie.

In 1978 werd de allereerste marketing e-mail verstuurd, wat resulteerde in een omzet van 13 miljoen dollar! Dit was het begin van wat nu een van de meest populaire marketingkanalen is gebleven.

Een e-mail marketing bureau helpt jou!

Met e-mailmarketing kun je veel doelen bereiken. Van het versturen van een nieuwsbrief tot het automatiseren van flows met behulp van e-mail marketing automation. Door e-mail marketing uit te besteden hoef je zelf niet na te denken over wat je wanneer gaat doen en hoe het eruit moet zien. Betekent dit dat je niets doet? Nee, zeker niet. Om een goede e-mailmarketingstrategie te ontwikkelen, werken we samen.

Van het maken van de templates tot het schrijven van de content, onze specialisten weten precies wat werkt voor jouw bedrijf en branche. E-mailmarketing is veel meer dan alleen nieuwsbrieven versturen, je kunt twaalf verschillende campagnes inzetten om met jouw bedrijf verder te groeien. Mailmarketing uitbesteden zorgt ervoor dat jij tijd overhoudt voor andere zaken.

Welke e-mailprovider je ook gebruikt, wij zijn gecertificeerd voor Mailchimp, maken gebruik van ActiveCampaign of Mailblue en Spotler. Daag jij ons team van inbound specialisten uit om jouw klanten en leads van de beste e-mails te voorzien?

Veelgestelde vragen

E-mail marketing is een vorm van direct marketing waarbij gerichte berichten worden verstuurd naar de hele doelgroep, een deel daarvan of zelfs individuen. Het omvat nieuwsbrieven, persoonlijke e-mails, actie- en serviceberichten, en ook marketing automation e-mails. Met e-mail marketing kun je met minimale inspanning een grote opbrengst behalen.

Email marketing is maatwerk voor ieder bedrijf en is afhankelijk van de doelstellingen die zijn vastgesteld. Met behulp van email marketing software kun je regelmatig nieuwsbrieven versturen, maar ook informatieve e-mails over bestellingen of geleverde diensten. Elke e-mail heeft een specifiek doel. Het is essentieel om het doel, de doelgroep en het juiste moment van verzending te bepalen bij het opstellen van een e-mail marketing strategie.

Email marketing kosten zijn afhankelijk van de tooling (software) die je gebruikt en de tijd die je eraan besteedt. Emails hebben vaak de hoogste ROI (Return of Investment) van alle marketingmiddelen. Meestal krijg je voor elke euro die je in email marketing investeert, tien tot twintig euro terug. Probeer maar eens hetzelfde resultaat te behalen met andere marketingmiddelen. Investeer in kwalitatieve software, breid je email lijsten uit en segmenteer op basis van je doelgroep. Op die manier zijn de kosten voor email marketing minimaal voor jouw bedrijf.

Een succesvolle e-mailcampagne is degene die de doelstellingen van jouw bedrijf bereikt. Er zijn in principe 12 verschillende soorten e-mailcampagnes die je kunt opzetten. Zorg ervoor dat de e-mailcampagne aansluit bij jouw bedrijf om ervoor te zorgen dat het rendement oplevert en bijdraagt aan de bedrijfsresultaten.

De voordelen van e-mail marketing

  • Bijna alle e-mails worden succesvol afgeleverd in de inbox van je (potentiële) klanten, wat resulteert in een hoge effectiviteit.
  • Automatiseer je processen door marketing automation te integreren in je e-mailstrategie.
  • Eenvoudig segmenteren op basis van specifieke kenmerken die je in je e-maillijst kunt identificeren.
  • E-mailmarketing biedt een van de beste ROI’s, met een verhouding van één op twintig als veelvoorkomend resultaat.

E-mail marketing met succes inzetten voor jouw bedrijf

Het versturen van een marketing e-mail is een krachtig en effectief middel om een boodschap over te brengen. Met e-mailmarketing kun je op een goedkope, gemakkelijke en snelle manier (potentiële) klanten op de hoogte brengen van het laatste nieuws of een goede aanbieding.

E-mailmarketing is de investering waard. Je kunt gemakkelijk resultaten meten, eenvoudig personaliseren en gericht de juiste doelgroep bereiken. Door een goede e-mailmarketingstrategie te ontwikkelen en de juiste provider te kiezen, heb je alles wat je nodig hebt om succesvol te zijn.

Een marketing e-mail is niet beperkt tot een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief. Nee, je kunt talloze campagnes inzetten om je bedrijf te laten groeien. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Nieuwsbrieven
  • Marketing automation
  • Service- of actiemails
  • Event-driven e-mails
  • Welkomstmail
  • Reviewmail
  • Profielverrijking

E-mailmarketing is niet alleen effectief voor het verkopen van producten of diensten, maar juist om een extra dimensie toe te voegen aan de volledige klantreis. Van het verstrekken van informatie tot het overtuigen, het doen van aankopen en vervolgens het verlenen van service en zorg aan jouw klanten. Dit sluit naadloos aan bij het online marketingmodel See, Think, Do, Care.

Marketing automation

Met behulp van marketing automation kun je op het juiste moment geautomatiseerde e-mailberichten naar jouw doelgroep sturen. Jij bepaalt het moment, de boodschap en de doelgroep. Wanneer een klant een specifieke actie onderneemt, kan er een e-mailmarketingcampagne worden geactiveerd.

Bereik een grote doelgroep met relevante content

Email is een kosteneffectief marketingmiddel waarmee je eenvoudig een grote groep (potentiële) klanten kunt bereiken. Hoe beter je de doelgroep kunt targeten, hoe lager de kosten zullen zijn en hoe effectiever je e-mailmarketing zal zijn.

Om succesvol te zijn met een e-maillijst, kun je gebruikmaken van segmentatie in de meeste e-mail marketing software. Door segmentatie toe te passen op basis van de doelgroepen die je hebt geïdentificeerd, kun je gemakkelijker inspelen op de behoeften van je klanten. Dit maakt e-mailmarketing goedkoop, selectief en effectief.

Ons team van inbound marketing specialisten heeft de meeste ervaring en certificeringen binnen de volgende e-mailproviders…

  • Mailchimp
  • ActiveCampaign/MailBlue
  • Spotler

Mailchimp

Mailchimp is inmiddels uitgegroeid tot een populair platform met meer dan 20 miljoen gebruikers. Deze software biedt een breed scala aan gratis diensten met handige functies. Een van de meest geliefde functies die Mailchimp aanbiedt, is het verzenden van nieuwsbrieven. Dit is dan ook de meest gebruikte tool binnen het platform.

Echter, er is nog veel meer mogelijk.

Als een gecertificeerd email marketing bureau voor Mailchimp, hebben wij de kennis en expertise om precies te weten wat wel en niet werkt, en wat het beste is voor jouw bedrijf.

ActiveCampaign/Mailblue

Een van de meest gebruikte platforms voor e-mailmarketingsoftware ter wereld is ActiveCampaign. ActiveCampaign – of de Nederlandse versie MailBlue – staat bekend als een tool voor marketingautomatisering, waarmee je belangrijke momenten in de hele klantreis kunt identificeren en daarop kunt inspelen.

Naast automatisering kun je natuurlijk ook reguliere nieuwsbrieven versturen. Dit platform is zeer geschikt voor zowel B2B als B2C en wordt veelvuldig gebruikt. Het biedt functies zoals e-mailmarketing, segmentatie, dynamische inhoud en ‘messages’.

Spotler

Spotler is een e-mailmarketingapplicatie die in Nederland is ontwikkeld. Met Spotler is het mogelijk om diverse taken uit te voeren, zoals het opstellen van webformulieren, enquêtes, het segmenteren van doelgroepen, het gebruik van dynamische content en het uitvoeren van automatische e-mailcampagnes.

Wij zijn al geruime tijd partner van Spotler en zijn gecertificeerd als Silver partner bureau.

Email marketing uitbesteden

Versie 1: Je hebt de keuze om alles zelf te doen of om e-mailmarketing uit te besteden. Of je nu alleen nieuwsbrieven wilt versturen of aan de slag wilt met e-mailmarketing automation. Binnen ons online marketingbureau vind je alle experts en specialisten die jou kunnen helpen. Door e-mailmarketing uit te besteden, zullen onze inbound specialisten voor jou aan de slag gaan. Op basis van een contentkalender en jouw bedrijfsdoelstellingen wordt een strategie ontwikkeld waarbij mailcampagnes worden opgezet. De basis is jouw klantenbestand, maar dit kan altijd worden uitgebreid – en gesegmenteerd – met de juiste gegevens voor jouw bedrijf.

Meetbare resultaten

Met e-mailmarketing is het eenvoudig om resultaten te meten. Je kunt precies zien wie je e-mail heeft geopend, wanneer dit is gebeurd en hoe vaak je e-mail is bekeken. Hoe beter je je doelgroep hebt bepaald, hoe groter de kans dat je e-mail wordt geopend. Daarnaast kun je precies zien hoe vaak er is doorgeklikt op de items die je hebt benadrukt in je e-mail.

Door voortdurend de gegevens te meten, kun je nauwkeurig bepalen of een e-mail effectief is of niet. Bovendien heb je na het analyseren van de resultaten alle informatie bij de hand om de volgende e-mailmarketingcampagne succesvol aan te passen.

Wil je er zeker van zijn dat je alle tools binnen e-mailmarketing benut? Overweeg dan om a/b-tests uit te voeren. Door te testen wat wel of niet werkt voor jouw doelgroep – bijvoorbeeld smileys in het onderwerp – kun je nog meer profiteren van de voordelen van e-mailmarketing.

Wil je e-mailmarketing integreren in je marketingstrategie, maar weet je niet hoe je dit moet aanpakken? Ben je op zoek naar een geschikte partij om je marketinge-mailcampagnes uit te besteden? We helpen je graag!

Aarzel niet om ons te contacteren om de opties van e-mailmarketing met onze experts te bespreken. We staan klaar om met u mee te denken en u te ondersteunen bij het opstarten, uitwerken en eventueel opzetten van campagnes.

Derrik van bemmel dvbmedia

Derrik van Bemmel is Online Performance Marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij opdrachtgevers zoals OOM verzekeringen, Pearle Opticiens, Jaarbeurs Utrecht, International Card Services (ICS). 

Plan een online afspraak in voor een vrijblijvende brainstorm om jouw ideale online marketing strategie vorm te geven.

Neem vrijblijvend contact met ons op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Scroll naar boven