Marketingtrends voor mobiele apps voor 2023

p

De mobiele marketingindustrie blijft groeien en wordt bijvoorbeeld steeds competitiever in vergelijking met internet. Volgens voorspellingen van AppAnnie verwacht de volledige mobiele marketingactiviteit in 2021 uitgaven van naar schatting $ 290 miljard USD. dat is 21% hoger dan in 2020.

Om te begrijpen wat je in 2021 kunt verwachten in de mobiele marketingindustrie, heeft Mobiteam Marketing Department apart onderzoek gedaan, naast het vorige dat gerelateerd is aan influencer-marketingtrends, maar ook nauw gerelateerd is aan de mobiele marketingindustrie.

# 1 Verlaagde provisietarieven in AppStore zullen de concurrentiekracht vergroten en de prijzen stimuleren

In november 2020 kondigde Apple een 15% lager commissietarief aan in vergelijking met het voorgaande jaar. Het lagere commissiepercentage is van toepassing op ontwikkelaars met een omzet van minder dan $ 1 mln USD / maand, en het belangrijkste doel is om meer startups op het platform te krijgen. Over het algemeen kan deze stap leiden tot lagere prijzen voor apps, zodat ontwikkelaars deze commissiekorting kunnen ontvangen en de besparingen in advertenties kunnen investeren, aangezien de concurrentie aanzienlijk zal toenemen.

# 2 Alternatieve verkoop- en advertentieplatforms

Ja, Google Play en App Store zijn nog steeds de onbetwistbare leiders in in-app-verkopen, net als Google Ads en Facebook bij het adverteren voor de producten. Toch gaat 2021 over meer dan sterk blijven op deze markten. Huawei’s App Gallery en Mac Store zijn het waard om door de app-ontwikkelaars in overweging te worden genomen als ze het woord over hun product willen verspreiden. Over het verspreiden gesproken: TikTok, e-mailmarketing en een solide website kunnen je helpen het ijs te breken in 2021. En ja, vergeet de recensies niet.

# 3 Grote veranderingen in IDFA leiden tot grote veranderingen in marketing, privacy en platforms

Om het eenvoudiger te maken: IDFA is het unieke nummer dat helpt om de geïnstalleerde app op een specifiek apparaat te verbinden met een marketingcampagne / advertentiecampagne. Tegenwoordig heeft de app voor IDFA-tracking de toestemming van de gebruiker nodig en moet alle verzamelde informatie op de pagina van de ontwikkelaar worden geplaatst.

Eerder beloofde Apple alle apps die gebruikersinformatie bijhouden uit te schakelen zonder voorafgaande gebruikersovereenkomst. Om dergelijke situaties te vermijden en zo’n grote markt als de App Store te verliezen, kunnen ontwikkelaars nadenken over nieuwe manieren om gegevens te verzamelen, en hoogstwaarschijnlijk zal ook het belang van dataplatforms toenemen. Deze gebeurtenis heeft verschillende gevolgen:

ROI kan op een andere manier worden berekend dan nu het geval is
Gerichte advertenties kunnen goedkoper worden, maar die op Apple Ads Search – duurder
ASO wordt ook duurder.

# 4 5G vereist apps met een meer dynamische snelheid

Op grote schaal zouden we 5G iets later dan eind 2021 kunnen verwachten. Toch zijn de leidende landen al bereid om 5G op nationaal of regionaal niveau te ontmoeten en te implementeren. Dit betekent dat gebruikers meer snelheid krijgen, en om meer snelheid te krijgen, hebben we apps nodig die deze service kunnen bieden. Dus ja, 5G zal direct niet zo’n impact hebben op apps. Het zijn echter gebruikers die de snelheid en het comfort zullen waarderen

# 5 Abonnementen nemen het voortouw

Betaal een keer en krijg levenslang toegang tot het product. Klinkt bekend? Welnu, gebruikersvoorkeuren veranderen, vooral nu met de lockdown- en COVD-19-uitdagingen, willen we allemaal apps van hogere kwaliteit die ons altijd van dienst zijn. Abonnementen zijn het beste antwoord voor zowel ontwikkelaars als gebruikers, aangezien het model een wederzijdse verbintenis is waarbij de ontwikkelaars de app updaten, repareren en verbeteren terwijl gebruikers bereid zijn om een ​​bepaald bedrag aan te vullen om van de services te genieten.

Bovendien genereren abonnementen een stabiel inkomen en een waardevolle manier om inkomsten te genereren voor de ontwikkelaars en ook voor platforms – Google Play en App Store verdienen een deel van hun inkomen, voornamelijk dankzij abonnementen waarvoor gebruikers hebben gekozen.

Al met al zijn dit de trends en voorspellingen voor mobiele app-marketing in 2021 die op dit moment kunnen worden voorspeld. De trends kunnen echter veranderen, aangezien de branche zeer innovatief is en meerdere malen meer ideeën en tools genereert dan welke andere marketingrichting dan ook.

Gerelateerde berichten

Scroll naar boven